"Naast de activiteiten rondom innovatie heeft LanthopusX ook een intrinsieke motivatie om onze maatschappelijke impact vorm te geven. Dit doen wij door ons actief in te zetten voor maatschappelijke issues. Wij zetten ons ondernemerschap en ons innovatief vermogen in om bedrijven en organisaties te ondersteunen die een bijdrage leveren aan de Global Goals van de Verenigde Naties. Daarnaast willen we zelf initiatieven nemen als wij een maatschappelijk probleem zien, en waar een oplossing voor moet komen.

Neem contact met ons op

hoe kijken wij tegen onze klanten aan?

Als een bedrijf of organisatie klant bij ons wordt, wordt van ons verwacht dat wij begrijpen wat een klant bedoeld. Dat lijkt logisch maar gaat in de praktijk vaak mis. Wat voor een klant heel logisch lijkt is voor een IT-techneut niet altijd evident. Het is daarom van groot belang dat een IT-bedrijf de juiste vertaling weet te maken tussen wat een klant wil en wat een IT-techneut moet maken. De visie van de klant is daarbij een belangrijke factor.

Wij snappen dat het alijd gaat om de doelstelling van de klant, en niet om de techniek die wij gebruiken. De techniek is altijd ondergeschikt, hoe belangrijk de kwaliteit van de techniek ook is.

Daarom beginnen wij elk project met de vraag achter de vraag te achterhalen. Wij willen in een gesprek met een klant erachter komen wat de doelstelling van het bedrijf is, want pas dan kunnen wij de juiste techniek inzetten.

In de praktijk komen we namelijk vaak tegen dat een klant vraagt of wij een speciale techniek kunnen gebruiken, en daarmee denkt hij al een ideaal product te hebben gevonden. Maar als wij doorvragen waarom hij/zij dat product op de manier wil hebben, blijkt dat het product met andere technieken veel beter en goedkoper te ontwikkelen is.

Wij zijn van mening dat alleen door op die manier naar onze klanten te kijken er een basis ontstaat om tot een samenwerking te komen voor de lange termijn, in plaats van voor de korte termijn opbrengst te gaan.

Wij steken dan ook veel tijd in de voorbereiding voordat we een nieuw project beginnen, hoe klein of hoe groot ook.

Maak eens kennis met ons

We horen graag van je

Hoe kijken wij tegen de toekomst van IT aan?

De ontwikkelingen in IT staan niet stil en gaan steeds sneller. De verwachting is dat er binnen 5 jaar alles aan internet gekoppeld is. Dat betekent niet alleen veel werk voor heel veel verschillende bedrijven in evenzovele branches om bij te kunnen blijven, het betekent ook een steeds grotere behoefte aan een afhankelijkheid van IT-dienstverleners. Het betekent ook dat er zo’n grote diversificatie in technieken ontstaat, dat het vrijwel onmogelijk zal worden om alle kennis aan boord te hebben. Ook omdat het aantal IT-techneuten niet in dezelfde snelheid mee kan groeien.

Wij willen daarom onze dienstverlening opzetten als samenwerkingspartner met onze klanten in tegenstellng tot het klant-leverancier model. Wij zijn van mening dat de continuïteit van dienstverlening alleen gegarandeerd kan worden vanuit een samenwerking met onze klanten, waarbij het onze rol moet zijn om ons te richten op een kritische massa aan mensen en anderzijds door ons in technische zin te blijven ontwikkelen.

Zo zijn wij inmiddels bezig met projecten rondom Internet-of-things en de techniek van Mixed Reality (het vervolg op Virtual Reality).

Grootste valkuilen in de IT

Er zijn veel verschillende redenen waarom een IT-project fout kan gaan. Deze hebben vaak niet als oorzaak onwil van partijen, maar eerder een verschil in verwachting tussen klant en IT-techneut of IT-bedrijf. Voordat u met ons of met collega’s in zee gaat is het van belang om de volgende vragen te stellen.

Verschillende verwachtingen

Geen duidelijke afspraken vooraf over functioneel ontwerp

Techneuten beginnen meteen te typen

Afhankelijkheid van enkele individuen

Te veel willen voldoen aan deadlines, ook als die niet realistisch zijn

Valse beloften omtrent prijs om de klant binnen te krijgen

Gaan werken met een oplossing die maar een halve oplossing is

Te grote projecten voor kleine bedrijven

Niet voldoende kwaliteitsborging, waardoor veel leeruren betaald moeten worden voor correcties

Beperkte kennis, of te veel generalisten.