Lanthopus komt uit de kast

11-jun-2019

Al heel lang loop ik rond met een dilemma. We zijn een retegoed IT-bedrijf met goede professionals en we kunnen met software voor onze klanten het verschil maken.

Maar wij kijken verder en willen met onze expertise ook maatschappelijk een verschil maken.

Vaak horen wij daarover terug van mensen die bij ons op bezoek komen, termen als “wat hebben jullie een mooi bedrijf!” of “kunnen we jullie bedrijf niet onder een kopieerapparaat leggen?”. Maar door de buitenwereld worden we alleen gezien als een IT-bedrijf en leggen we ons maatschappelijke drive veel te weinig uit.

Waarom is dat een dilemma?

Wij leven van het uitvoeren van opdrachten voor bedrijven. Alleen door ondernemer te zijn, zijn we onafhankelijk en kunnen we onze eigen koers en onze eigen waarden realiseren. Om voldoende werk te krijgen, gaat het daarbij om onze expertise als IT-bedrijf en minder om onze eigen maatschappelijke visie (denken we).

Het er voor uitkomen dat we een feitelijk een maatschappelijk gedreven onderneming zijn kan zelfs negatieve consequenties voor onze verkoop hebben. Het bijbehorende imago van geitenwollen-sokken kan nieuwe en bestaande klanten afschrikken en daarmee uiteindelijk onze maatschappelijke missie in gevaar brengen.

Die missie is echter wel de reden waarom we bestaan en daar willen we zo veel mogelijk invulling aan geven, want alleen dan bereiken we een zo groot mogelijke impact.

Moeten we er wel voor uitkomen wie we zijn?

Terwijl ik dit schrijf, realiseer ik me des te meer, dat ik eigenlijk wel van de daken wil schreeuwen hoe blij ik ben, dat we de dingen doen, zoals we ze doen – ondanks al onze tegenslagen. Ik wil iedereen vertellen hoe trots ik ben. Wij zijn een bedrijf waar diversiteit in alle facetten van onze bedrijfsvoering zit.

Bij ons krijgt iedereen oprecht een kans om te zijn wie hij of zij is.

Soms ben ik tot tranen geroerd ben als ik vertel over de menselijke impact die we binnen ons bedrijf al gerealiseerd hebben. En ik wil graag zakendoen met bedrijven die de waarde hiervan ook inzien, naast onze inhoudelijke kwaliteiten. Dus….

Uit de kast!

Wij vinden dat iedereen mag zijn wie hij is en daar trots op mag zijn. Waarom zouden wij dat als bedrijf dan ook niet mogen? Ik heb daarom besloten, dat het tijd wordt dat we duidelijk maken wie we zijn.

Wij moeten gewoon aan de hele wereld laten zien, dat je goede zakelijke dienstverlening en innovatie kunt combineren met een intrinsieke behoefte om de wereld te verbeteren, en dat dit niet ten koste gaat van onze klanten, maar het juist versterkt.

Hier eens over van gedachten wisselen? Stuur me een bericht of kijk op lanthopus.nl.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!