Haal meer uit je website met SEO!

07-jun-2018

Als je kijkt naar het wereldwijde web is er niets zo belangrijk naast een goede website hebben dan ook daadwerkelijk goed gevonden worden. Want wat heb je aan een medium als het niet naar zijn mogelijkheden wordt gebruikt? SEO is een must!

Goed gevonden met SEO

Laten we realistisch zijn; je hebt goed gevonden én goed gevonden worden. Hoe wordt je nu op de goede manier gevonden? Laten we eens kijken!

Vaak wordt er bij het optimaliseren voor de zoekmachines gekeken naar het sturen van verkeer naar een website. Dat op zichzelf is een goede zaak. Maar soms wil je juist een bepaalde doelgroep / demografie bereiken met je website en dan is het focussen alleen op het aantrekken van verkeer niet het meest ideale doel.

Je wilt in een dergelijk geval juist gericht verkeer aantrekken. Doorgaans is de reden daarvan dat deze doelgroep / demografie hetgeen is wat je op je website wilt aanspreken. Zij zullen ook dan het meest genegen zijn om richting het doel van je website (de conversie) te gaan die je wilt bereiken.

Wordt gevonden in de zoekmachines!

Verhoog je omzet met SEO!

Geen gouden SEO weg

Er is helaas geen gouden weg die je voor ieder mogelijk product, branche, bedrijf of niche kunt aangeven. Daarvoor is er teveel mogelijk op gebied van zoekmachine optimalisatie en zijn er afhankelijk van de genoemde facetten teveel mogelijke factoren,

Maar je kunt wel een aantal fases benoemen als het gaat om zoekmachine optimalisatie (SEO) die nagenoeg op alles toe te passen zijn.

Fase 1 – Meer verkeer verkrijgen

Indien je website / platform nog (relatief) nieuw is, is het qua naam bekender worden het belangrijkste doel. Mensen moeten met je bekend raken en het is in deze eerste fase het belangrijk om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Dit kan door goed om te gaan met je zoekmachine optimalisatie (SEO), maar ook kan in deze fase adverteren in de zoekmachines (SEA) van toegevoegde waarde zijn.

Fase 2 – Zorgen voor gericht verkeer

Als het verkeer eenmaal loopt is het raadzaam om de passende balans te zoeken zodat je verkeer krijgt wat meer gericht is. Daarmee bedoelen we dat je in dit stadium juist de specifiek gewenste doelgroep wilt gaan benaderen omdat je juist met hun in het achterhoofd je website en content hebt ingericht.

Heel belangrijk in deze fase is dat je ook een goed beeld krijgt of je de gewenste doelgroep bereikt of juist een andere doelgroep. En daarbij jezelf ook de vraag stelt of je in deze meer moet gaan richten op je gewenste doelgroep of op de doelgroep die je nu bereikt.

Met dat in gedachte kun je specifieker gaan richten op het gewenste doel.

Fase 3 – Het stimuleren van het gerichte verkeer met oog op conversie

Als je de andere stappen gevolgd hebt is het nu tijd om je doelgroep te gaan stimuleren met het oog op conversie. Kortom er komt het nodige kijken als het gaat omtrent het optimaliseren voor de zoekmachine.

Fase 4 – Evaluatie / rapportage

Heel belangrijk is bij SEO de evaluatie / rapportage fase. Hierin kijk je of de stappen die je genomen hebt daadwerkelijk hebben bijgedragen aan het behalen van je doel, of in ieder geval je dichter bij je doel bent gekomen dan je voorheen was.

Zonder een goede evaluatie / rapportage heeft het werken aan SEO misschien simpelweg geen zin. Dit omdat je dan nooit een goed beeld krijgt van de progressie die je maakt. Met die informatie kun je vervolgstappen maken, of eerdere conclusies herzien.

Natuurlijk zijn de bovenstaande fases maar even bedoeld om een situatieschets te maken, voor een goede SEO optimalisatie is samenspraak nodig. Waarbij het doel van jouw website / platform de allereerste stap is in het bepalen van hoe verder.

Bij LanthopusX denken we graag met je mee wat er op dit gebied om te kijken welke mogelijkheden er zijn voor jou website / platform specifiek. Omdat er heel veel mogelijk is hebben we een pagina speciaal voor het onderwerp zoekmachine optimalisatie (SEO) ingericht waar we je op voorhand op de meeste vragen al verder hopen te kunnen helpen; https://lanthopusx.nl/online-marketing-bureau/zoekmachine-optimalisatie-seo/

Mocht je naar aanleiding van dit item, de bovenstaande pagina of algemeen eens met ons willen kijken wat wij op gebied van zoekmachine optimalisatie voor je kunnen betekenen, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!